Välkommen till Rewerse's Forum!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera nu

Nekad ZACKE00 | Ansökan till Helper

Status
Inte öppen för ytterligare svar.

ZACKE00

Ny Medlem
Gick med
4 Oktober 2025
Meddelanden
10
Reaktioner
0
Poäng
1
Plats
STOCKHOLM
Användarnamn: ZACKE00

Ditt namn: Zacke

Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Ditt Discordnamn: mr_zlash

Berätta kortfattat om dig själv. Jag heter Zacke, är 14 år gammal och bor i Stockholm. Jag söker en plats som staff på er FiveM-server eftersom jag är engagerad, gillar att ta ansvar och vill hjälpa till att skapa en trygg och rolig miljö för alla spelare.

Jag har bra tålamod, är rättvis och försöker alltid lösa konflikter på ett lugnt och professionellt sätt. Även om jag är ung, så tar jag uppgifter på allvar och är alltid öppen för att lära mig mer och utvecklas som staff medlem. Jag gillar att vara aktiv och vill bidra till att servern fungerar smidigt både bakom kulisserna och ute bland spelarna.

Jag hoppas ni ser potential i mig och ger mig chansen att visa vad jag går för.

Tack för er tid!

/Zacke

Mellan vilka tider kan du vara aktiv? måndag 16-21 tisdag 20-22 onsdag 16-21 torsdag 20-22 fredag 16-23 Lördag 09-23 söndag 09-22

Hur länge har du varit en Medlem på Rewerse? Jag har varit medlem på rewerse ungefär från start jag älskar denna server.

Varför ansöker du till Helper på Rewerse? Jag ansöker till Helper på Rewerse eftersom jag vill vara en del av teamet som hjälper till att skapa en positiv och rättvis spelupplevelse för alla spelare. Jag gillar att hjälpa andra, svara på frågor och se till att nya spelare känner sig välkomna. Jag tror att jag kan bidra med tålamod, engagemang och en bra inställning.

Jag vill också utvecklas själv och lära mig mer om hur det fungerar bakom kulisserna på servern. Att få vara en del av staff-teamet på Rewerse skulle vara en chans för mig att både hjälpa andra och växa som person.

Vad är din uppgift som Helper? Som Helper är min uppgift att hjälpa till med allt möjligt där det behövs. Jag vill vara en person som både spelare och staff kan lita på. Det kan handla om att svara på frågor i chatten, guida nya medlemmar, lösa enklare problem eller bara finnas där för att se till att allt flyter på smidigt.

Jag vill ta ansvar för att medlemmarna känner sig trygga, välkomna och respekterade. Det är också viktigt för mig att bidra till en positiv stämning på servern och hjälpa till att upprätthålla reglerna på ett vänligt sätt. Oavsett om det gäller support, ordning, eller bara allmän hjälp jag ställer upp där det behövs.

Vad kommer du att bidra med som Helper? Som Helper kommer jag att bidra med engagemang, en positiv attityd och viljan att hjälpa till där det behövs. Jag är bra på att kommunicera med andra, svara på frågor, hjälpa nya spelare och se till att medlemmarna trivs och följer reglerna.

Jag kommer också att bidra med att specca spelare vid behov för att hålla koll på att ingen fuskar, RDM:ar eller bryter mot serverns regler. Jag vet att det är viktigt att göra det på ett rättvist och respektfullt sätt, och jag tar det ansvaret seriöst.

Utöver det är jag alltid redo att hjälpa till med olika uppgifter, stötta andra i staff teamet och bidra till att skapa en trygg och rolig servermiljö.

Hur hanterar du stressiga situationer? Jag försöker alltid hålla mig lugn och tänka klart, även när det blir stressigt. Om många saker händer samtidigt, så brukar jag ta en sak i taget och prioritera det som är viktigast först. Jag lyssnar på alla inblandade och försöker lösa problemet utan att ta förhastade beslut.

Jag vet att det som staff är viktigt att inte bli arg eller stressad, utan att man ska behålla lugnet för att kunna hjälpa andra på ett bra sätt. Om jag känner att det blir för mycket, så säger jag till och ber om hjälp från andra i staff teamet för vi jobbar som ett lag.

Vilka två ansvarsområden skulle du vilka ansvara över? Medlemskap

Vad har du för erfarenhet inom kommandon? jag har erfarenhet av flera vanliga staff-kommandon i FiveM, till exempel /kick för att sparka spelare som bryter mot reglerna, /ban för att avstänga spelare vid allvarliga regelbrott, och /warn för att ge varningar. Jag kan också använda teleport-kommandon som /tp och /bring för att snabbt ta mig till spelare eller flytta dem vid behov. Jag är van vid att använda /revive för att återuppliva spelare, /spec för att specca och observera utan att synas, samt /freeze för att frysa spelare i utredningssituationer. Jag har även erfarenhet av att använda /mute för att tysta störande spelare i chatten och /report för att hantera inkommande rapporter från andra spelare. Jag är noga med att alltid använda dessa kommandon på ett ansvarsfullt och korrekt sätt och är snabb på att lära mig nya kommandon som kan hjälpa teamet.

Hur länge har du planerat för att bli staff på servern Rewerse? Under den senaste veckan har jag aktivt tränat och använt olika staff-kommandon på FiveM för att bli trygg och säker i rollen som Helper. Jag har övat på grundläggande kommandon som /kick, /warn och /ban för att hantera spelare som bryter mot reglerna på ett rättvist sätt. Jag har också använt teleport-kommandon som /tp och /bring för att snabbt kunna assistera spelare och staff-kollegor.

Under veckan har jag även praktiserat att specca spelare med /spec för att kunna observera situationer utan att störa, och lärt mig att använda /freeze för att stoppa spelare när jag behöver utreda något. Jag har även tränat på att använda /mute för att tysta störande spelare i chatten, samt hantera rapporter via /report för att hjälpa till att lösa konflikter och problem effektivt.

Jag är noga med att alltid använda kommandon ansvarsfullt och enligt serverns regler, och jag är ivrig att fortsätta lära mig fler kommandon och tekniker för att kunna bidra ännu bättre som Helper.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag förstår att det är viktigt att ha en bra balans mellan staff-ansvaret, mitt privata liv och mitt rollspelande. För att klara det planerar jag att sätta upp tydliga tider då jag är aktiv som staff och när jag vill fokusera på RP eller andra saker utanför spelet.

Jag kommer att prioritera mina skoluppgifter och mitt privata liv först, så att staff rollen inte påverkar det negativt. När jag är staff vill jag vara helt närvarande och fokuserad för att kunna hjälpa andra på bästa sätt.

Samtidigt kommer jag att respektera serverns regler och rutiner för staff, och kommunicera tydligt med teamet om när jag kan vara tillgänglig. På så sätt kan jag bidra med hög kvalitet i mitt staff-arbete utan att stressa eller bli överbelastad.

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja, jag accepterar att jag inte kommer kunna RP:a på samma sätt som jag gjorde innan under min tid som Helper. Jag förstår att rollen som Helper kräver fokus och engagemang för att hålla ordning och hjälpa andra, vilket kan innebära att jag inte alltid kan vara lika aktiv i min egen rollspelskaraktär.

Jag är beredd att prioritera staff uppgifter när det behövs och se till att servern fungerar smidigt, men jag kommer fortfarande att försöka hitta en balans så att jag kan RP:a när jag har möjlighet, utan att det påverkar mitt arbete som Helper negativt. Jag är medveten om att ansvar som staff kommer före RP, och jag accepterar detta för att kunna bidra till serverns bästa.

Har du tigiare haft Kriminella Varningar på Rewerse? Nej, jag har aldrig haft några kriminella varningar på Rewerse.

Vet du hur man använder forum då menar jag om du vet hur man flyttar trådar och låser trådar? Ja, jag vet hur man använder forum och har koll på hur man flyttar och låser trådar på ett korrekt sätt. När jag flyttar trådar gör jag det genom att använda moderatorverktygen för att välja rätt kategori eller forum där tråden hör hemma, och jag bekräftar alltid flytten noggrant. Jag kan också använda funktionen för att behålla en länk kvar i det ursprungliga forumet (redirect) så att andra lätt kan hitta tråden på sin nya plats.

När jag låser trådar använder jag moderatorverktyget för att stänga tråden, vilket gör att ingen kan skriva fler inlägg i den. Jag låser trådar när det behövs, till exempel vid upptrappade diskussioner eller när ett ärende är avslutat, och jag försöker alltid skriva en kort förklaring till varför tråden låsts, så att alla förstår.

Jag vet också att det är viktigt att följa serverns regler och rutiner när jag hanterar trådar, och att alltid vara tydlig och professionell i mina åtgärder som moderator.

Status
Inte öppen för ytterligare svar.
Top Bottom