Välkommen till Rewerse's Forum!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera nu

Nekad ZACKE00 | Ansökan till Servervakt

Status
Inte öppen för ytterligare svar.

ZACKE00

Ny Medlem
Gick med
4 Oktober 2025
Meddelanden
10
Reaktioner
0
Poäng
1
Plats
STOCKHOLM
Användarnamn: ZACKE00

Vad är ditt namn i verkligheten? Zacke

Vad heter du på discord? mr_zalsh

Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Varför vill du bli servervakt? Jag vill bli servervakt eftersom jag är intresserad av IT-säkerhet och vill bidra till att hålla system stabila och skyddade. Jag gillar att arbeta strukturerat, ta ansvar och lösa problem snabbt när de uppstår. Som servervakt får man en viktig roll i att övervaka och säkerställa att allt fungerar som det ska, vilket jag tycker är både meningsfullt och utvecklande.

Förklara vad servervaktens uppgift är för något. En servervakt har som huvuduppgift att övervaka servrar och IT-system för att säkerställa att allt fungerar som det ska – dygnet runt. Det är ett ansvarsfullt jobb som handlar om att upptäcka och hantera tekniska problem i ett tidigt skede, ofta innan de påverkar användare eller verksamhet.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption (i IT-sammanhang) betyder att data blir felaktig, förstörd eller manipulerad. Det kan bero på tekniska fel, intrång, buggar eller att någon medvetet ändrar i systemet.

Abuse (missbruk) handlar om att användare utnyttjar systemet på ett felaktigt eller otillåtet sätt. Det kan vara medvetet (t.ex. fusk eller sabotage) eller omedvetet (t.ex. brist på kunskap).

Hur länge har du varit Medlem på Rewerse? Jag har varit medlem i ungefär 3 veckor nu.

Hur många gånger har du blivit bannad? 1

H4mpus

Head.Mod
Forumpersonal
Mod
Head.Mod
Områdesansvarig Jobb
Medlemskap Ansvarig
Support Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Staff Manager