Välkommen till Rewerse's Forum!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera nu

Godkänd ZACKE00 | Temporär Avstängning

Status
Inte öppen för ytterligare svar.

ZACKE00

Ny Medlem
Gick med
4 Oktober 2025
Meddelanden
10
Reaktioner
0
Poäng
1
Plats
STOCKHOLM
Användarnamn: ZACKE00

Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199791735305/

Ditt Hex-ID jlpzqk

Ditt Ban-id jlpzqk

Vad heter du på Discord? MR_ZLASH

Hur länge sedan vart du bannad? 4 MIN SEDAN

Hur lång tid var din ban? 1 dag

Var är du bannad? Servern

Vilken staff bannade dig? h4mpus

Bild på banmeddelande Skärmbild 2025-10-15 163247.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för Fear RP eftersom jag tog upp ett vapen trots att någon redan riktade sitt vapen mot mig. Enligt reglerna ska man frukta för sitt liv i en sådan situation, och att dra vapen då räknas som orimligt och bryter mot Fear RP-regeln.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad Precis innan jag blev bannad stod jag framför en kille som riktade vapen mot mig. Istället för att lyda eller backa undan, så drog jag upp mitt eget vapen för att försöka försvara mig. Det var då situationen eskalerade, och kort därefter blev jag bannad för Fear RP.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Enligt Fear RP-reglerna ska man agera som man skulle gjort i verkligheten, och om någon redan har ett vapen riktat mot en, så ska man inte försöka dra eget vapen — man ska frukta för sitt liv. Jag bröt mot den regeln när jag drog upp vapen i en situation där jag redan var hotad, så bannen var inte felaktig.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Nejjj

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat agera annorlunda genom att följa Fear RP-reglerna och inte dra upp mitt vapen när personen redan hade riktat sitt mot mig. Istället borde jag ha visat att jag fruktade för mitt liv – till exempel genom att lyfta händerna, lyda personens instruktioner eller försöka prata mig ur situationen. Det hade varit mer realistiskt och i linje med serverns regler.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig något efter min ban. Jag har förstått vikten av att verkligen följa Fear RP-reglerna och att inte låta känslomässiga beslut, som att vilja försvara mig, påverka mitt spelande på ett sätt som bryter mot reglerna. Jag har också insett hur viktigt det är att tänka på konsekvenserna av mina handlingar i en sådan situation och att alltid försöka agera på ett realistiskt sätt, i linje med hur någon skulle reagera i en verklig hotfull situation.

Har dina roller blivit borttagna eller är dom kvar? Jag har kvar alla roller

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? aa

H4mpus

Head.Mod
Forumpersonal
Mod
Head.Mod
Områdesansvarig Jobb
Medlemskap Ansvarig
Support Ansvarig
Kriminell Ansvarig
Servervakt Ansvarig
Staff Manager
Donations Ansvarig